Vyhledávaní

Test celoročních pneumatik 225/40 R18 Auto Bild 2025

Celoroční pneumatiky 225/40 R18 testoval v polovině roku 2025 časopis Auto Bild. Sportovní rozměr pneu 225/40 R18 obouvají například vozy VW Golf GTI, BMW M135 či Audi S3. Auto Bild testoval celkem 30 pneumatik, přičemž jen polovina z nich se dostala do celkového finále. Které pneumatiky se umístily na předních příčkách?


Oblíbenost celoročních pneumatik roste 

Žádné další výměny pneumatik, žádné náklady na skladování. I to jsou důvody, pro které si čím dál více Evropanů vybírá pro svůj vůz celoroční pneumatikyŘidiči inklinují k celoročním dezénům i kvůli stále mírnějším zimám a tomu, že díky technologickému pokroku může dnes řada značek vyrábět kvalitní celoroční pneumatiky. Auto Bild zjišťoval, jestli univerzální pneumatiky mohou zajistit vyvážený výkon i u sportovního rozměru 225/40 R18.


Jak Auto Bild testoval celoroční pneumatiky 225/40 R18? 

Nejprve muselo 30 kandidátů projít brzdnou zkouškou na mokré a suché vozovce, přičemž do finále postoupilo pouze 15 nejlepších. Následovaly zimní testy na sněhu na Novém Zélandu a disciplíny na mokré trati v Rakousku. Na suchých vozovkách se pozornost soustředila na ovladatelnost, brzdnou dráhu, komfort a hluk. Nezávislí experti také hodnotili počet najetých kilometrů, opotřebení a valivý odpor.


Moderní celoroční pneumatiky v roce 2025 prokáží úroveň výkonu, která byla ještě před několika lety sotva představitelná. Na sněhu poskytují vlastnosti téměř srovnatelné se zimními pneumatikami, za mokra ohromují krátkou brzdnou dráhou a vysokou bezpečnostní rezervou, na suché vozovce vynikají přesným a dynamickým chováním.


Které celoroční pneumatiky 225/40 R18 se umístily na stupních vítězů

🥇Zlato pro Pirelli Cinturato All Season SF3

Celoroční pneumatika Pirelli Cinturato All Season SF3 získala známku 1,1 s hodnocením velmi dobrá. 



příkladná pneumatika

sportovní ovladatelnost

vyvážený výkon za všech povětrnostních podmínek

nadprůměrné opotřebení


🥈Stříbro pro Continental AllSeasonContact 2

Celoroční pneumatika Continental AllSeasonContact 2 získala známku 1,2 s hodnocením velmi dobrá.



příkladná pneumatika

vyvážené jízdní vlastnosti 

velmi dobrý výkon za všech povětrnostních podmínek

dobrá jízdní dynamika

omezený počet najetých kilometrů


🥉Bronz pro Michelin CrossClimate 3 Sport

Celoroční pneumatika Michelin CrossClimate 3 Sport získala známku 1,3  s hodnocením velmi dobrá.


příkladná pneumatika

vynikající jízdní dynamika

silná při zimním použití

nejvyšší cena za kilometr


Celkové pořadí testu celoročních pneumatik 225/40 R18 Auto Bild

#
Testovaný produkt
Skóre testu 
1.Pirelli Cinturato All Season SF3 225/40 R18 92Y
1,1 velmi dobré
2.Continental AllSeasonContact 2 225/40 R18 92Y XL FP EV
1,2 velmi dobré
3.Michelin CrossClimate 3 Sport 225/40 R18 92Y
1,3 velmi dobré
4.Vredestein Quatrac 225/40 R18 92V
1,4 velmi dobré
5.Hankook Kinergy 4S 2 (H750) 225/40 R18 92Y XL FP
1,5 dobré
6. Bridgestone Turanza All Season 6 225/40 R18 92Y XL
1,9 dobré
7.Michelin CrossClimate 3 225/40 R18 92W XL
2,0 dobré
8.Kleber Quadraxer 3 225/40 R18 92Y XL
2,1 dobré
9.
Ceat 4 SeasonDrive X5 225/40 R18 92Y
2,1 dobré
10.Laufenn G Fit 4S LH71 225/40 R18 92Y
2,2 dobré
11.Sailun Atrezzo 4Seasons Ultra 225/40 R18 92Y 
2,3 dobré
12.Dunlop All Season 2 225/40 R18 92Y XL FP
2,8 vyhovující
13.Toyo Celsius AS2 225/40 R18 92Y XL
2,9 vyhovující
14.Linglong Sport Master 4S 225/40 R18 92W 
3,0 vyhovující
15. Roadhog RGAS02 225/40 R18 92Y
3,9 dostatečné


Vynikající výkony předvedl vítěz testu: Pirelli Cinturato All Season SF 3

Pneumatika Pirelli Cinturato All Season SF 3 na sněhu prokázala spolehlivou trakci a krátkou brzdnou dráhu. V dešti vede díky vysoké odolnosti proti aquaplaningu a stabilní ovladatelnosti za mokra. A na suché vozovce září sportovním a přesným ovládáním. Pirelli tak kombinuje vysoké bezpečnostní rezervy s dynamickým výkonem, který osloví zejména řidiče sportovních kompaktních vozů. 


Pouze počet najetých kilometrů je o něco nižší. Pro ty, kteří však hledají všestrannost, bezpečnost a potěšení z jízdy v jednom, bude Pirelli Cinturato All Season SF 3 vynikající celoroční pneumatikou. 

Michelin CrossClimate 3: zelená pneumatika a ekologický šampion

Časopis Auto Bild také uděluje ekologickou pečeť „Green Tire“. Ta zohledňuje nejen valivý odpor a odolnost vůči oděru, ale také faktory, jako je hmotnost, spotřeba materiálu a recyklovatelnost. V roce 2025 tuto pečeť získala pneumatika Michelin CrossClimate 3Čím zaujala? Spojila vyváženou ekologickou stopu s dobrými jízdními vlastnostmi. To dokazuje, že udržitelnost a bezpečnost se nemusí vzájemně vylučovat. Michelin CrossClimate 3 se zároveň se stala „eko šampionem“ testu. 




Testy na sněhu

V červenci nabídla testovací trať ve Wanace na Novém Zélandu ideální podmínky pro testování celoročních pneumatik na udusaném sněhu na hranici jejich možností. Zde museli celoroční pneumatiky prokázat, jak blízko se mohou přiblížit skutečným zimním pneumatikám, pokud jde o trakci, brzdnou dráhu nebo ovladatelnost. Ukázalo se, že špičkové modely v prémiovém segmentu nyní nabízejí brzdný výkon, který je téměř srovnatelný s výkonem zimních pneumatik. Levnější modely naopak na sněhu znatelně ztrácejí na bezpečnosti a výrazně zaostávají.


Testy na mokru 

Na trati Wachauring v rakouském Melku museli celoroční pneumatiky předvést, jak si poradí s deštěm a aquaplaningem. Testy se zaměřily na brzdnou dráhu, ovladatelnost, schopnost průjezdu zatáčkami a rezervy v aquaplaningu. Výsledky ukázaly, že dobré celoroční pneumatiky nyní dosahují slušného výkonu za mokra, přičemž některé prémiové modely jen mírně zaostávají za letními pneumatikami.


Testy na suchu 

Na suché vozovce musely celoroční pneumatiky podstoupit test brzdné dráhy ze 100 km/h a zvládnout rychlé zatáčení. Z pneumatik v prémiovém segmentu předvedly nejlepší výkony dezény Bridgestone Turanza All Season 6 a Pirelli Cinturato All Season SF3, přičemž některé cenově dostupné modely s nimi překvapivě držely krok. Zklamáním byly prémiové pneumatiky Dunlop All Season 2, které na suchém povrchu vykazovaly výrazné slabiny. 


Žádná z testovaných pneumatik však nedokázala nabídnout tak rychlé reakce a přesné řízení jako letní pneumatiky.


Brzdná dráha v metrech: test celoročních pneumatik 225/40 R18 Auto Bild

#
Modely v plném testu 
Mokro/brzdění ze 100 km/h   
Sucho/brzdění ze 100 km/h  
Celkem 
1.Bridgestone Turanza All Season 6
45,0
38,1
83,1
2.Vredestein Quatrac
43,9
40,3
84,2
3.Pirelli Cinturato All Season SF3
46,3
38,0
84,3
4.Linglong Gripmaster 4S
47,5
38,2
85,7
5.Ceat 4Season Drive X5
47,4
38,6
85,9
6.Michelin CrossClimate 3 Sport
47,3
38,8
86,1
7.Continental AllSeasonContact 2
44,9
41,5
86,4
8.Kleber Quadraxer 3
47,9
39,3
87,2
9. Sailun Atrezzo 4Seasons Ultra
46,1
41,2
87,4
10.Laufenn G Fit 4S
45,8
42,1
87,9
11.Michelin CrossClimate 3
49,0
40,4
89,4
12.Hankook Kinergy 4S²
49,2
41,3
90,5
13.RoadHog RGAS02
52,6
38,5
91,1
14.Toyo Celsius AS2
51,0
40,4
91,4
15. Dunlop All Season 2
49,2
42,5
91,7


Auto Bild radí: Proč při výběru celoročních pneu zohlednit také jejich životnost? 

Testeři Auto Bildu doporučují vybírat pneumatiky, které se umístily na předních příčkách testu a poskytly vyvážený výkon ve všech testovaných disciplínách. Auto Bild testoval celoroční pneumatiky 225/40 R18 také z hlediska jejich životnosti. V hodnocení byly zohledněny kritéria jako počet najetých kilometrů, opotřebení a valivý odpor. Prémiové modely obecně nabízely nejlepší rovnováhu. Levné pneumatiky, i když jsou levné na pořízení, se často opotřebovávají rychleji, a proto nakonec vyjdou dráž. 


Obzvláště dobře byla hodnocena pneumatika Dunlop All Season 2 s vysokým počtem najetých kilometrů.

Další články aktualit