Pneuboss
Giti winter top
Sledování
objednávky
košík
Nákupní košík je prázdný
zpět

Jaký tlak udržovat v pneumatikách a kde najdu tabulku huštění pneumatik?

14. 1. 2022
Špatným tlakem v pneumatikách si můžete způsobit defekt na pneumatice. Přitom tomu lze jednoduše předcházet. Jaký je ale správný tlak v pneumatikách pro váš vůz a kde najtete tabulku s huštěním pneumatik?

Kde najdete tabulku huštění pneumatik?

Tlak v pneumatikách udává výrobce vozidla. Správnou hodnotu tlaku najdete na štítku, který je nalepený na víčku nádrže nebo na sloupku dveří řidiče. Někdy může být také na pojistkové skříňce. Vedle toho najdete informace o správném tlaku i na internetu, a to na stránkách výrobce vašeho auta. U většiny osobních automobilů se pohybuje tlak v pneumatice kolem 2,3 baru při standardních jízdních podmínkách.
Tabulka huštění pneumatik
Správné hodnoty jsou individuální, tudíž doporučujeme se podívat na stránky výrobce a daného modelu, nebo přímo na štítku s tabulkou huštění pneumatik. Ten se obvykle nachází buď z vnitřní strany krytu palivové nádrže, nebo na dveřích u řidiče. Každopádně ji najdete v manuálu výrobce vozidla.

Prohlédněte si tabulku od Continental, která obsahuje údaje o správném tlaku pro více jak 700 vozidel od 42 výrobců.

Měřte tlak pravidelně

Měření tlaku doporučujeme provádět jednou měsíčně. Nejlépe před jízdou, za studena. Ideální teplota vzduchu pro měření tlaku je 20 °C. V letních vedrech nebo zimních mrazech je potřeba počítat s odchylkou způsobenou změnou teploty. Další možností je změřit tlak asi 20 minut po jízdě.

Špatným tlakem v pneumatikách si také můžete způsobit defekt na pneumatice.

Riskujete bezpečnost jízdy a snižujete komfort 

Podhuštěním pneumatiky dochází ke ztrátě přilnavosti pneumatiky, jelikož velký tlak na bočnice působuje to, že středová část dezénu se začíná ohýbat směrem dovnitř. Pneumatika tím ztrácí potřebnou kontaktní plochu s vozovkou a vozidlo se stává daleko méně ovladatelné. Podhuštěné pneu na přední nápravě způsobují nedotáčivost, zatímco podhuštěné pneumatiky na zadní nápravě způsobují přetáčivost vozu.

Přehuštěná pneumatika je tedy deformována opačným směrem. Střed dezénu je vytlačován vzduchem a dochází tak k tomu, že krajní části dezénu ztráci kontakt s vozovkou. Jízda ať už s přehuštěnou nebo podhuštěnou pneu je nekomfortní ale hlavně se stává více nebezpečnou.

Produkt přidán do košíku
přejít do košíku zavřít
Pneuboss.ShoppingCart.PreviewDown.Loading