Vyhledávaní

Test letních pneumatik 205/55 R16 2024: Které pneu Giti a GT Radial si vedly skvěle?

10.6. 2024 | Petra Bartošová
Velký test letních pneumatik 205/55 R16 pro rok 2024 dělal časopis AutoBild. Pneumatiky různých výrobců v nejprodávanějším rozměru v Evropě 205/55 R16 podrobili odborníci zkoušce na vozidle Volkswagen Golf. Které pneumatiky se umístily na stupních vítězů? Které svými vlastnostmi příjemně překvapily a které naopak zklamaly?
 

Image by azerbaijan_stockers on Freepik

Do užšího kola testu postoupilo 20 pneumatik. Testování mělo 2 části 

Pneumatiky v rozměru 205/55 R16 obouvají kromě VW Golf například vozy značek Audi A3, Škoda Octavia, Opel Astra nebo Seat Leon.  V prvním kole testování si v Auto Bildu posvítili na 55 letních pneumatik. Do užšího kola výběru pak postoupilo 20 z nich.  

Testování rozdělili v Auto Bildu na dvě části. V první fázi podrobili testu brzdné dráhy letních pneumatik na suché vozovce (výchozí rychlost 100 km/h) i na mokrém povrchu (výchozí rychlost 80 km/h). Ve druhé fázi se zaměřili na celkový test včetně kilometrového výkonu, opotřebení a ceny. 

Zlato, stříbro a bronz v celkovém testu letních pneumatik 205/55 R16 

1. První místo pro Michelin 

4a50b057-5c73-4851-bcbb-232ae8a2a18a-2.jpg 

Michelin Primacy 4+ (91 V): letní pneumatika získala známku 1,3 Příkladný. Pneu má vyvážený potenciál vysokého výkonu, dobré jízdní vlastnosti, krátkou brzdnou dráhu na suchu, má příkladný kilometrový výkon a hospodárný provoz. 

2. Druhé místo pro Continental 

PremiumContact7.png

Continental Premium Contact 7 (91 V): letní pneu dostala hodnocení 1,4 Příkladný. Pneumatika má příkladný výkon na mokré i suché vozovce a dobrý kilometrový výkon. Ze všech testovaných pneu má zároveň nejkratší brzdnou dráhu na mokré i suché vozovce. 

3. místo pro Bridgestone 

Turanza6.jpg

Bridgestone Turanza 6 (94 V): letní pneumatika obdržela známku 1,5 Příkladný. Pneu má vyvážené jízdní vlastnosti, velmi dobrou ovladatelnost na mokru i suchu, krátkou brzdnou dráhu a velmi dobrý kilometrový výkon. 

14. místo pro letní pneumatiky značky Giti a GT Radial 

Za zmínku stojí to, že na 14. místě se v celkovém testu společně umístily letní pneumatiky z portfolia koncernu Giti Tire. Tyto pneumatiky se mezi českými řidiči těší čím dál větší oblibě

Pneumatiky GT Radial FE 2 (91V) a Giti GitiSynergy H2 (91 V) získaly známku 2,6 a hodnocení dobrý

giti_gitisynergyh2_header-1440x803-q80.jpg
Letní pneumatika GitiSynergy H2

Společnost Giti se sídlem v Singapuru patří mezi deset největších výrobců pneumatik na světě. Výzkum a vývoj pneumatik pro evropský trh se uskutečňuje v Hannoveru v Německu. Giti Tire vyrábí pneumatiky také pro motosport a závody tahačů. Závodníci se pak i díky pneumatikám Giti umísťují také na stupních vítězů. 

Výsledky celkového testu letních pneumatik Auto Bild 205/55 R16 2024

Umístění  Testovaný produkt Známka
1.  Michelin Primacy 4+ (91 V) 1.3 (Příkladný)
2.  Continental Premium Contact 7 (91 V) 1.4 (Příkladný)
3.  Bridgestone Turanza 6 (94 V) 1.5 (Příkladný)
4.  Goodyear EfficientGrip Performance 2 (91 V) 2.1 (Dobrý)
4.  Kumho Ecsta HS52 (91 V)  2.1 (Dobrý)
6.  Firestone Roadhawk (91 V) 2.2 (Dobrý)
7.  Falken Ziex ZE310 Ecorun (91 V) 2.3 (Dobrý)
7.  Hankook Wind Prime 4 (91 V) 2.3 (Dobrý)
7.  Toyo Proxes Comfort (94 V) 2.3 (Dobrý)
10.  Dunlop Sport BluResponse (91 V) 2.4 (Dobrý)
10.  Fulda EcoControl HP2 (91 V) 2.4 (Dobrý)
12.  BF Goodrich Advantage (91 V) 2.5 (Dobrý)
12.  Kleber Dynaxer HP4 (91 V) 2.5 (Dobrý)
14.  GT Radial FE 2 (91V) 2.6 (Dobrý)
14.  Giti GitiSynergy H2 (91 V) 2.6 (Dobrý)
16.  Pirelli Cinturato P7 P7C2 (91 V) 3.1 (Uspokojivý)
17.  Nexen N' Fera Primus (91 V) 3.2 (Uspokojivý)
18.  Uniroyal RainSport 5 (91 V) 3.6 (Uspokojivý)
19.  Maxxis Premitra 5 HP5 (91 V) 3.7 (Uspokojivý)
20.  Vredestein Ultrac (91 V) 4.0 (Podmíněně doporučeno)
 

Výsledky testu brzdné dráhy letních pneumatik Auto Bild 205/55 R16 2024 - prvních 20 příček

Umístění Testovaný produkt Mokro * Sucho ** Celkem
1.  Continental PremiumContact 7 (91 V) 25,8 35,4 61,2
2.  Kumho Ecsta HS52 (91 V) 26,1 35,4 61,5
3:  Vredestein Ultrac (91 V) 26,6 36,1 62,7
4.  Hankook Wind Prime 4 (91 V) 27,7 35,9 63,6
5.  Michelin Primacy 4+ (91 V) 27,7 36,3 64,0
6.  Toyo Proxes Comfort (94 V) 27,5 36,7 64,2
7.  Falken Ziex ZE 310 Ecorun (91 V) 28,0 36,5 64,5
8.  Maxxis Premitra 5 HP5 (91 V) 28,4 36,2 64,6
9.  Pirelli Cinturato P7 (P7C2) (91 V) 28,4 36,3 64,7
10.  Bridgestone Turanza 6 (94 V) 27,9 36,9 64,8
11.  Nexen N´Fera Primus (91 V) 27,7 37,2 64,9
12.  Firestone Roadhawk (91 V) 28,7 36,6 65,3
13.  Goodyear EfficientGrip Performance 2 (91 V) 29,2 36,4 65,6
14.  Uniroyal RainSport 5 (91 V) 27,7 37,9 65,6
15.  Kleber Dynaxer HP4 (91 V) 28,8 37,4 66,2
16.  Fulda EcoControl HP2 (91 V) 29,5 36,8 66,3
17.  Giti GitiSynergy H2 (91 V) 29,8 36,6 66,4
18.  BF Goodrich Advantage (91 V) 29,1 37,4 66,5
19.  GT Radial FE 2 (91 V) 29,3 37,4 66,7
20.  Dunlop Sport Bluresponse (91 V) 30,0 36,9 66,9

všechny brzdné dráhy v metrech; * mokro od 80 km/h; ** sucho od 100 km/h

Testeři Auto Bildu zároveň nedoporučují pneumatiky s příliš dlouhou brzdnou dráhou. Pneumatiky AdvanteX TC101 od Trianglu se v testu brzdění umístily na posledním - 55. místě. Sečteno to vychází na brzdnou dráhu 81,8 metru. 

Při brzdění na suchu trvá zastavení vozu z rychlosti 100 km/h ve srovnání s vítězným Continentalem Premium Contact 7 asi o 7 metrů více, při brzdění na mokru to trvá asi o 14 metrů více – tedy na několik délek vozidla.

Další články poradny