
Image by azerbaijan_stockers on Freepik
Do užšího kola testu postoupilo 20 pneumatik. Testování mělo 2 části
Pneumatiky v rozměru 205/55 R16 obouvají kromě VW Golf například vozy značek Audi A3, Škoda Octavia, Opel Astra nebo Seat Leon. V prvním kole testování si v Auto Bildu posvítili na 55 letních pneumatik. Do užšího kola výběru pak postoupilo 20 z nich.
Testování rozdělili v Auto Bildu na dvě části. V první fázi podrobili testu brzdné dráhy letních pneumatik na suché vozovce (výchozí rychlost 100 km/h) i na mokrém povrchu (výchozí rychlost 80 km/h). Ve druhé fázi se zaměřili na celkový test včetně kilometrového výkonu, opotřebení a ceny.
Zlato, stříbro a bronz v celkovém testu letních pneumatik 205/55 R16
1. místo pro Michelin
Michelin Primacy 4+ (91 V): letní pneumatika získala známku 1,3 Příkladný. Pneu má vyvážený potenciál vysokého výkonu, dobré jízdní vlastnosti, krátkou brzdnou dráhu na suchu, má příkladný kilometrový výkon a hospodárný provoz.
2. místo pro Continental

Continental Premium Contact 7 (91 V): letní pneu dostala hodnocení 1,4 Příkladný. Pneumatika má příkladný výkon na mokré i suché vozovce a dobrý kilometrový výkon. Ze všech testovaných pneu má zároveň nejkratší brzdnou dráhu na mokré i suché vozovce.
3. místo pro Bridgestone

Bridgestone Turanza 6 (94 V): letní pneumatika obdržela známku 1,5 Příkladný. Pneu má vyvážené jízdní vlastnosti, velmi dobrou ovladatelnost na mokru i suchu, krátkou brzdnou dráhu a velmi dobrý kilometrový výkon.
14. místo pro letní pneumatiky značky Giti a GT Radial
Za zmínku stojí to, že na 14. místě se v celkovém testu společně umístily letní pneumatiky z portfolia koncernu Giti Tire. Tyto pneumatiky se mezi českými řidiči těší čím dál větší oblibě.
Pneumatiky GT Radial FE 2 (91V) a Giti GitiSynergy H2 (91 V) získaly známku 2,6 a hodnocení dobrý.
Letní pneumatika GitiSynergy H2.
Společnost Giti se sídlem v Singapuru patří mezi deset největších výrobců pneumatik na světě. Výzkum a vývoj pneumatik pro evropský trh se uskutečňuje v Hannoveru v Německu. Giti Tire vyrábí pneumatiky také pro motosport a závody tahačů. Závodníci se pak i díky pneumatikám Giti umísťují také na stupních vítězů.
Výsledky celkového testu letních pneumatik Auto Bild 205/55 R16 2024
Umístění | Testovaný produkt | Známka |
1. | Michelin Primacy 4+ (91 V) | 1.3 (Příkladný) |
2. | Continental Premium Contact 7 (91 V) | 1.4 (Příkladný) |
3. | Bridgestone Turanza 6 (94 V) | 1.5 (Příkladný) |
4. | Goodyear EfficientGrip Performance 2 (91 V) | 2.1 (Dobrý) |
4. | Kumho Ecsta HS52 (91 V) | 2.1 (Dobrý) |
6. | Firestone Roadhawk (91 V) | 2.2 (Dobrý) |
7. | Falken Ziex ZE310 Ecorun (91 V) | 2.3 (Dobrý) |
7. | Hankook Wind Prime 4 (91 V) | 2.3 (Dobrý) |
7. | Toyo Proxes Comfort (94 V) | 2.3 (Dobrý) |
10. | Dunlop Sport BluResponse (91 V) | 2.4 (Dobrý) |
10. | Fulda EcoControl HP2 (91 V) | 2.4 (Dobrý) |
12. | BF Goodrich Advantage (91 V) | 2.5 (Dobrý) |
12. | Kleber Dynaxer HP4 (91 V) | 2.5 (Dobrý) |
14. | GT Radial FE 2 (91V) | 2.6 (Dobrý) |
14. | Giti GitiSynergy H2 (91 V) | 2.6 (Dobrý) |
16. | Pirelli Cinturato P7 P7C2 (91 V) | 3.1 (Uspokojivý) |
17. | Nexen N' Fera Primus (91 V) | 3.2 (Uspokojivý) |
18. | Uniroyal RainSport 5 (91 V) | 3.6 (Uspokojivý) |
19. | Maxxis Premitra 5 HP5 (91 V) | 3.7 (Uspokojivý) |
20. | Vredestein Ultrac (91 V) | 4.0 (Podmíněně doporučeno) |
Výsledky testu brzdné dráhy letních pneumatik Auto Bild 205/55 R16 2024 - prvních 20 příček
Umístění | Testovaný produkt | Mokro * | Sucho ** | Celkem |
1. | Continental PremiumContact 7 (91 V) | 25,8 | 35,4 | 61,2 |
2. | Kumho Ecsta HS52 (91 V) | 26,1 | 35,4 | 61,5 |
3: | Vredestein Ultrac (91 V) | 26,6 | 36,1 | 62,7 |
4. | Hankook Wind Prime 4 (91 V) | 27,7 | 35,9 | 63,6 |
5. | Michelin Primacy 4+ (91 V) | 27,7 | 36,3 | 64,0 |
6. | Toyo Proxes Comfort (94 V) | 27,5 | 36,7 | 64,2 |
7. | Falken Ziex ZE 310 Ecorun (91 V) | 28,0 | 36,5 | 64,5 |
8. | Maxxis Premitra 5 HP5 (91 V) | 28,4 | 36,2 | 64,6 |
9. | Pirelli Cinturato P7 (P7C2) (91 V) | 28,4 | 36,3 | 64,7 |
10. | Bridgestone Turanza 6 (94 V) | 27,9 | 36,9 | 64,8 |
11. | Nexen N´Fera Primus (91 V) | 27,7 | 37,2 | 64,9 |
12. | Firestone Roadhawk (91 V) | 28,7 | 36,6 | 65,3 |
13. | Goodyear EfficientGrip Performance 2 (91 V) | 29,2 | 36,4 | 65,6 |
14. | Uniroyal RainSport 5 (91 V) | 27,7 | 37,9 | 65,6 |
15. | Kleber Dynaxer HP4 (91 V) | 28,8 | 37,4 | 66,2 |
16. | Fulda EcoControl HP2 (91 V) | 29,5 | 36,8 | 66,3 |
17. | Giti GitiSynergy H2 (91 V) | 29,8 | 36,6 | 66,4 |
18. | BF Goodrich Advantage (91 V) | 29,1 | 37,4 | 66,5 |
19. | GT Radial FE 2 (91 V) | 29,3 | 37,4 | 66,7 |
20. | Dunlop Sport Bluresponse (91 V) | 30,0 | 36,9 | 66,9 |
všechny brzdné dráhy v metrech; * mokro od 80 km/h; ** sucho od 100 km/h
Testeři Auto Bildu zároveň nedoporučují pneumatiky s příliš dlouhou brzdnou dráhou. Pneumatiky AdvanteX TC101 od Trianglu se v testu brzdění umístily na posledním - 55. místě. Sečteno to vychází na brzdnou dráhu 81,8 metru.
Při brzdění na suchu trvá zastavení vozu z rychlosti 100 km/h ve srovnání s vítězným Continentalem Premium Contact 7 asi o 7 metrů více, při brzdění na mokru to trvá asi o 14 metrů více – tedy na několik délek vozidla.
Další články aktualit


