Které letní pneumatiky budou nejlepší volbou pro sportovní vůz? Na to vám může odpovědět časopis Auto Bild Sportscars, který otestoval 8 letních UHP pneumatik v rozměru 245/35 R19. Prémiové letní pneumatiky značek Continental, Pirelli, Michelin a Goodyear si v testu změřily síly také s levnými čínskými pneumatikami. Přináší prémiové pneu nejlepší přilnavost, ať už na mokru, nebo na suchu? Dokáží s nimi ekonomické pneumatiky držet krok? Na to se nyní zaměříme!

Proč si Auto Bild vzal na mušku právě rozměr pneu 245/35 R19?
Letní pneumatiky rozměru 245/35 R19 testoval Auto Bild na suché a mokré vozovce na voze Audi TT. Tento rozměr pneu obouvají i další sportovní vozy, jako například Citroën DS5, Ferrari Enzo, Honda Civic Type R, Lamborghini Huracan, Subaru WRX nebo Porsche 911. Jak Auto Bild uvádí, dnes už se ráfky o průměru 19 palců používají na sportovních vozech mnohem častěji než před 10 až 15 lety. V současnosti je tento rozměr u mnoha výrobců základem, zejména u sportovních modelů.
Jen málo sportovních vozů opouští továrnu na 18palcových nebo menších kolech. Zejména rozměr 235/35 R 19 je k dostání snad od každého výrobce. Navíc platí: Pokud pneumatika dobře funguje v šířce 235 mm, pak to musí zvládnout i v rozměru 245 mm.
Které pneumatiky se umístily na stupních vítězů?
1. Zlato bere Continental SportContact 7 (93Y)
Letní prémiová pneu Continental SportContact 7 získala známku 1,2 Příkladný. Pneumatika má přesvědčivé sportovní jízdní vlastnostmi za všech povětrnostních podmínek a nabízí dostatečné bezpečnostní rezervy i v běžném silničním provozu.
✅Přesná odezva řízení
✅Dobré vlastnosti při aquaplaningu
✅Krátká brzdná dráha na suchu
❌ Mírně zvýšený valivý odpor
2. Stříbro získal Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 (93Y)
Letní prémiová pneumatika Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 obdržela známku 1,3 Příkladný. Pneu má přesvědčivé sportovní jízdní vlastnosti.
✅ Přímá odezva řízení
✅ Dobré bezpečnostní rezervy pro případ aquaplaningu
✅ Velmi tichý provoz
❌ Průměrný výkon při brzdění na mokru
3. Bronz obdržel Pirelli P Zero PZ4 (93Y)
Letní prémiová pneu Pirelli P Zero PZ4 dostala známku 1,4 Příkladný. Pneumatika poskytuje vyváženou ovladatelnost na mokrém i suchém povrchu.
✅Přesná ovladatelnost při řízení
✅Stabilní boční vedení
✅Krátká brzdná dráha
❌ Nejdražší pneumatika v testu
Celkové výsledky testu letních pneu Auto Bild 245/35 R19
# | Testovaný produkt | Skóre testu |
1. | Continental SportContact 7 (93Y) 245/35 R19 | 1,2 Příkladný |
2. | Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 (93Y) 245/35 R19 | 1,3 Příkladný |
3. | Pirelli P Zero PZ4 (93Y) 245/35 R19 | 1,4 Příkladný |
4. | Michelin Pilot Sport 4S (93Y) 245/35 R19 | 1,5 Příkladný |
5. | Vredestein Ultrac Pro (93Y) 245/35 R19 | 2,0 Dobrý |
6. | Firestone Firehawk Sport (93Y) 245/35 R19 | 3,4 Vyhovující |
7. | Triangle Effexsport TH202 (93Y) 245/35 R19 | 4,4 Podmíněně doporučeno |
8. | Double Coin DC100 (93Y) 245/35 R19 | 5,4 Nedoporučuje se |
Na mokru si nejlépe vedly pneumatiky Continental a Pirelli
Audi TT s pneumatikami značek Continental a Pirelli bezpečně drželo na mokré trati. Kaluže pro tyto pneumatiky nepředstavovaly problém ani při vyšších rychlostech.
Naopak nedostatečnou přilnavost na mokru-při aquaplaningu v zatáčkách, měla pneumatika střední třídy značky Firestone a čínská ekonomická pneu Double Coin. Po zavlažovaném okruhu klouzaly jako po mýdlové vodě.
Při aquaplaningu v zatáčkách příjemně překvapila čínská ekonomická pneu značky Triangle, která dobře odváděla vodu.
Při aquaplaningu na rovné trati předvedly dostatečně dobré bezpečnostní rezervy pneu značek Vredestein, Continental, Goodyear a Firestone. I zde zaujala čínská pneu od Triangle, na vodě se vznáší až při dobrých 79,5 km/h. Pirelli a Michelin ztrácejí kontakt s vozovkou o 6 km/h dříve, ale podle Auto Bildu to není důvod k panice. Naopak by to mohlo skončit opravdu špatně, pokud se s Double Coin dostanete do aquaplaningu na rovince. Už při 62,9 km/h ztratíte přilnavost.

Foto: Pirelli
Které pneu mají nejlepší ovladatelnost na suchu?
S nejrychlejšími časy na kolo a nejlepšími subjektivními hodnoceními mají sportovní pneumatiky od Continental, Michelin, Goodyear, Pirelli a Vredestein navrch a jsou zhruba na stejné úrovni. S Triangle a Double Coin se zatáčí výrazně méně svižně.
V úspoře paliva vede pneumatika Firestone
Valivý odpor udává, která pneumatika je nejúspornější. Firestone se v tomto testu ukázal jako největší talent na úsporu paliva. Ve srovnání s posledním Triangle ušetří asi pět procent paliva. To už může být klidně litr. Ale nejen valivý odpor může být dobrý pro životní prostředí, nýbrž i co možná nejnižší hlučnost při odvalování. Double Coin je nejtišší z testovaných pneumatik, zatímco Continental generuje největší hlukové emise.
Závěr: Jakou sportovní pneumatiku zvolit?
Auto Bild uvádí, že pouze pneumatika s nejlepší přilnavostí a bezpečným držením v zatáčkách má potenciál stát se vítězem testu. Na scéně sportovních pneumatik dominuje na suché i mokré trati pneumatika Continental. Michelin a Pirelli jsou v těsném závěsu, ale ztratily body při aquaplaningu v zatáčkách.
Pneumatiky Continental SportContact 7, Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6, Pirelli P Zero PZ4 a Michelin Pilot Sport 4S získaly hodnocení „Příkladné“ jako spolehlivé letní sportovní pneumatiky. Auto Bild naopak varuje před koupí pneumatiky Double Coin DC100. Neprošla testem rychlosti a má téměř o 30 metrů delší brzdnou dráhu na mokru než vítězná pneu Continental.
Další články aktualit


