Testování brzdné dráhy zimních pneumatik 2017
20.12. 2017
Autobild otestoval brzdnou dráhu zimních pneumatik v rozměru 225/50 R17. Brždění na mokru z 80 km/hod a na sněhu z 50 km/hod. Jen 30 nejlepších postupuje do dalších zkoušek. Výše uvedené je tradiční popis testu německého časopisu Autobild a představuje asi nejlepší síto pro přehled kvality pneumatik. Vždyť – pokud nezabrzdí na mokru, proč ji testovat dál? A pro info rozdíl mezi nejlepší a nejhorší brzdné dráhy na mokru byl propastných 18 m.
I když by se mohlo zdát, že 17 palců je na zimní pneu už docela velký rozměr, opak je pravdou. Vyjíždějí na něm vozy Škoda, Ford, Hyundai a další. Co se metodiky týče, nejprve komisaři určili maximální akceptovatelnou brzdnou dráhu na mokru. Ta činila 38 metrů. Kdo uspěl, toho čekalo druhé kolo, kdy se brzdilo na sněhu z rychlosti 50 km/hod (již bez hraničního limitu). Následoval součet brzdných drah a nejlepších 30 dezénů se může těšit na další zkoušky.
Co se výsledků týče, na prvních místech se mnoho překvapení nekoná. Nás může těšit, že (v Česku nejpopulárnější) dezén Barum Polaris 3 uspěl a postupuje z 13. místa. Naopak Matador skončil až 32. a ani nedostal možnost bojovat na sněhu.
Všechny prémiové značky pak zaskočil BF Goodrich. Právem se umístil na prvním místě, když měl navíc nejkratší brzdnou dráhu na sněhu. V TOP 20 pak nechybí většina renomovaných výrobců.
Nejdelší brzdná dráha na mokru
Do této nelichotivé skupiny si našla cestu většina značek, o kterých čeští řidiči často ani neslyšeli a které mají původ nejčastěji v Číně. Bohužel sem spadl i zmiňovaný Matador, nebo v tuzemsku známý Riken a Kormoran. Můžeme se bavit, jak by si tyto pláště vedly dál, ale německý názor zní jasně – pokud nebrzdí na mokru, tak co s nimi.
Nejlepší na mokru je naopak Pirelli Winter Sottozero 3, kdy z 80kilometrové rychlosti zabrzdí na 32,3 m. Hranice, pod kterou se musely pneumatiky dostat, byla o 6 metrů (Dva přechody pro chodce!!) dál. Přesto nejhorší pneumatika Maxtrek zabrzdila až na 50 metrech, tzn. o 18 metrů dál než Pirelli.
Brzdí na mokru i na sněhu, ale na TOP 20 to nestačí
Tady najdeme jedno nepříjemné překvapení, které se jmenuje Vredestein. Koncernový dezén asi nechce být viděn ve společnosti značek jako Westlake, Goodride nebo Aeolus. Přitom ještě nedávno platilo, že Vredestein zimní dezény „uměl“ a občas zaskočil i známější značky. Do finálního testu nepostoupily ani pláště Falken, Toyo nebo Cooper.
Ty nejlepší pneumatiky: Stálice i překvapení
Dělené první místo se součtem 61 metrů patří BFGoodrich g-Force Winter 2 a Continentalu WinterContact TS 860. A zatímco od německého dezénu se očekávají jen TOP výsledky, Američan patří k nejpříjemnějším překvapením letošní zimy. Stejně jako Semperit Speed-Grip 3 na 6. místě, Kleber Krisalp HP3 na 10. pozici nebo Fulda Kristall Control HP2 na 14.-15. místě.
Jinak v TOP 10 najdeme všechny prémiové značky: Michelin, Pirelli, Goodyear, Dunlop, Bridgestone i Continental. Až na 11. místě je se součtem 62,7 m Nokian WR D4, u kterého se pořád nemůžeme zbavit pocitu, že má na víc. To platí i pro Hankook, který mezi nejlepší proklouzl z 20. místa se součtem 64,5 m. A určitě chce dopadnout lépe, než plášť Gislaved se stejným výsledkem. Ostatně jde o jediný čínský dezén mezi nejlepšími a sami jsme zvědaví, jak si povede dál.
Celkové výsledky
Co se výsledků týče, na prvních místech se mnoho překvapení nekoná. Nás může těšit, že (v Česku nejpopulárnější) dezén Barum Polaris 3 uspěl a postupuje z 13. místa. Naopak Matador skončil až 32. a ani nedostal možnost bojovat na sněhu.
Všechny prémiové značky pak zaskočil BF Goodrich. Právem se umístil na prvním místě, když měl navíc nejkratší brzdnou dráhu na sněhu. V TOP 20 pak nechybí většina renomovaných výrobců.
Nejdelší brzdná dráha na mokru
Do této nelichotivé skupiny si našla cestu většina značek, o kterých čeští řidiči často ani neslyšeli a které mají původ nejčastěji v Číně. Bohužel sem spadl i zmiňovaný Matador, nebo v tuzemsku známý Riken a Kormoran. Můžeme se bavit, jak by si tyto pláště vedly dál, ale německý názor zní jasně – pokud nebrzdí na mokru, tak co s nimi.
Nejlepší na mokru je naopak Pirelli Winter Sottozero 3, kdy z 80kilometrové rychlosti zabrzdí na 32,3 m. Hranice, pod kterou se musely pneumatiky dostat, byla o 6 metrů (Dva přechody pro chodce!!) dál. Přesto nejhorší pneumatika Maxtrek zabrzdila až na 50 metrech, tzn. o 18 metrů dál než Pirelli.
Brzdí na mokru i na sněhu, ale na TOP 20 to nestačí
Tady najdeme jedno nepříjemné překvapení, které se jmenuje Vredestein. Koncernový dezén asi nechce být viděn ve společnosti značek jako Westlake, Goodride nebo Aeolus. Přitom ještě nedávno platilo, že Vredestein zimní dezény „uměl“ a občas zaskočil i známější značky. Do finálního testu nepostoupily ani pláště Falken, Toyo nebo Cooper.
Ty nejlepší pneumatiky: Stálice i překvapení
Dělené první místo se součtem 61 metrů patří BFGoodrich g-Force Winter 2 a Continentalu WinterContact TS 860. A zatímco od německého dezénu se očekávají jen TOP výsledky, Američan patří k nejpříjemnějším překvapením letošní zimy. Stejně jako Semperit Speed-Grip 3 na 6. místě, Kleber Krisalp HP3 na 10. pozici nebo Fulda Kristall Control HP2 na 14.-15. místě.
Jinak v TOP 10 najdeme všechny prémiové značky: Michelin, Pirelli, Goodyear, Dunlop, Bridgestone i Continental. Až na 11. místě je se součtem 62,7 m Nokian WR D4, u kterého se pořád nemůžeme zbavit pocitu, že má na víc. To platí i pro Hankook, který mezi nejlepší proklouzl z 20. místa se součtem 64,5 m. A určitě chce dopadnout lépe, než plášť Gislaved se stejným výsledkem. Ostatně jde o jediný čínský dezén mezi nejlepšími a sami jsme zvědaví, jak si povede dál.
Celkové výsledky
Pořadí | Název | Brzdná dráha | Brzdná dráha |
Mokro (m) | Sníh (m) | ||
1. | BFGoodrich G-FORCE WINTER 2 | 35,1 | 25,9 |
2. | Continental WinterContact TS 860 | 33,5 | 27,5 |
3. | Goodyear UltraGrip Performance Gen-1 | 33,4 | 27,7 |
4. | Bridgestone Blizzak LM-001 | 32,5 | 28,7 |
5. | Dunlop Winter Sport 5 | 33,6 | 27,6 |
6. | Semperit Speed-Grip 3 | 34,4 | 27,4 |
7. | Michelin Alpin 5 | 33,3 | 28,7 |
8. | Pirelli Winter Sottozero 3 | 32,2 | 29,8 |
9. | Nexen WinGuard Sport 2 WU7 | 34 | 28,3 |
10. | Kleber KRISALP HP3 | 35,7 | 26,7 |
11. | Nokian WR D4 | 35 | 27,7 |
12. | Yokohama W.drive V905 | 34,7 | 28,3 |
13. | Barum Polaris 3 | 35,8 | 27,6 |
14. | Fulda Kristall Control HP2 | 35,5 | 28,1 |
15. | Sava Eskimo HP2 | 36,4 | 27,2 |
16. | Kumho WinterCraft WP71 | 34,8 | 29,2 |
17. | Uniroyal MS plus 77 | 36 | 28,1 |
18. | Firestone Winterhawk 3 | 36,3 | 27,9 |
19. | Gislaved Euro Frost 5 | 36,5 | 28 |
20. | Hankook Winter i*cept RS2 W452 | 35,9 | 28,6 |
21. | Falken Eurowinter HS449 | 36,1 | 29,1 |
22. | Aeolus snowace 2 HP AW09 | 36 | 29,4 |
23. | General Altimax Winter Plus | 36,7 | 28,8 |
24. | Cooper WeatherMaster SA2+ | 35,7 | 30,2 |
25. | Platin RP 50 | 37 | 29 |
26. | Avon WV7 | 35,8 | 30,6 |
27. | Vredestein Wintrac Xtreme S | 33,7 | 32,7 |
28. | Toyo Snowprox S954 | 37,4 | 29,5 |
29. | Westlake SW608 | 37 | 36,2 |
30. | Goodride SW608 Snowmaster | 35,5 | 38,2 |
Další články poradny
5.1. 2024
Nejlepší zimní pneumatiky 225/45 R18 dle testu časopisu Autobild
Německý časopis Autobild si vzal na paškál zimní pneumatiky v oblíbeném rozměru 225/45 R18. Ten obouvají oblíbené vozy střední třídy jako...
3.7. 2023
Test letních pneumatik 225/45 R18 2023
Redaktoři německého magazínu AutoBild otestovali 20 letních pneumatik v rozměru 225/45 R18 a porovnali je v různých podmínkách. Zajímá vás...
5.4. 2023
Test letních pneumatik 225/40 R18 2023
Redaktoři stránky Tyre Reviews otestovali 11 letních pneumatik v oblíbeném rozměru 225/40 R18 a porovnali je v různých podmínkách. Které...